Velkommen til fritidshjemmet

Fritidshjemmets profil er en god blanding af traditionelle aktiviteter, med musik, krea, rollespil og udeliv som bærende elementer. Vi tager på sommerkoloni og har stor erfaring med involvering af vores forældre i både hverdagen og via arbejdsgrupper, koloni deltagelse og dyrepasning.

cykler selv: børnene cykler selv fra skole og op på fritidshjemmet, der er 1,5 km udelukket på cykelsti. Den først tid, bliver børnene hentet på skolen, men når vi er trygge ved at de køre selv, bliver de sat fri. Cykelturen uden voksne er et aktiv tilvalg, vi mener det er vigtig at børn har rum og tid uden voksen indblanding og at de derved får styrket evner til at orientere sig, tage vare på sig selv og andre.

På fritidshjemmet har vi flere aktiviteter som vi bruger særlig meget energi på, hvert år kommer der nye til og gamle bliver taget op til revurdering. Hertil kommer så alle vores traditioner som vi deler med resten af institutionen som også er med til at farve dagligdagen på fritidshjemmet. Og ikke mindst hvad dagen ellers byder på, med god plads til spontanitet.

på skoledage har fritidshjemmet åbnet fra skolen slutte, der vil dog ofte være voksen her fra kl 11.

Personalet på fritidshjemmet deltager hver et antal timer i skolen, vi har fast en pædagog i de to børnehaveklasser hvor vores børn går - de timer bliver brugt på en udeskoledag om ugen for hver klasse.

Baunegård som ramme for udeskole.
Baunegård tilbyder unikke udendørs faciliteter, en stor legeplads som udfordre børnenes motorik og giver lyst til at bevæge sig og rykke egne grænser. Også placering i forhold til skoven er god, vi ønsker at finde måde at bruge skoven som en aktiv del projektet. Men lige så vigtig som de udendørs aktiver, er formålet med at bruge Baunegård som ramme, en undersøgelse af hvad det gør ved undervisningen, børnene, dynamikken, samarbejdet, ja af alle aspekter af skoledagen, at rykke den ud af de traditionelle rammer.

I artiklen vedhæftede kan I læse mere om fritidshjemmet

Artikle om Baunegården i JP.pdf

Shape Created with Sketch.