Om Baunegård

Børnehuset Baunegård er en sammensat institution i Albertslund kommune bestående af tre afdelinger: Børnehaven med 40 børn, fritidshjemmet (SFO) med 66 børn og klubben med 70 børn. Baunegården ligger i den nordlige del af kommunen med Vestskoven og Børnehuset Ved vejen som nærmeste naboer.

Baunegården er beliggende på en tidligere landejendom. Børnehaven har til huse i den gamle hovedbygning. Heroverfor er en barakbygning, hvor fritidshjemmet holder til og for enden af den befinder sig en tilbygning, som rummer klubben. Rundt om bygningerne har vi et stort udeareal med fantastiske legemuligheder, en multibane, en mængde udhuse og skure, en gammel stald og flere folde med græs. Det har inspireret til et mindre dyrehold.

På Baunegård har vi børn i aldersgruppen fra knap 3 år og op til 13-14 år. Der er mange familier, som i en meget lang årrække har deres gang på Baunegården - det har muliggjort et udvidet samarbejde omkring institutionen.

Vi bygger på ideen om institutionen som et fællesskab, hvor alle børn, forældre og personaler tæller med og byder ind med det, de kan. Sammen bygger og skaber vi rammerne for en god barndom, institutionen er et særligt og vigtigt sted i børnenes, personalets og familiernes liv. Åbenhed og deltagelse præger samarbejdet, samtidig med, at der er lige så mange forskellige måder at deltage på, som der er familier.

Baunegården blev etableret som fritidshjem, børnehave og klub - og siden som børnehus - op igennem 70´erne og 80´erne. Udviklingen af institutionen har fulgt udviklingen af Albertslund som by, og tanker om byen for børnene, det grønne og kulturen, ser vi os spejlet i.

Gennem alle år har vi haft dyr på Baunegård, lige nu har vi tre geder og to katte og et hønsehold. Det er familierne som passer dyrene i weekenderne, er man interesseret kan man melde sig som dyrepasser til Maria i børnehaven.

Børnehuset Baunegård

Gl. Landevej 47,

2620 Albertslund

E-mail:  baunegaard@albertslund.dk

Leder Marie Iversen   marie.iversen@albertslund.dk

Stedfortræder Kitti Kristinasen  kitti.kristiansen@albertslund.dk

Tlf:  Fritidshjem  43 64 54 36
Tlf:  Børnehave 43 64 66 20
Tlf: Klub  43 62 54 32

EAN - nummer klub 5798008870101

EAN-nummer: BH  5798008869990

EAN.nummer frit 5798008870873

Åbningstider i børnehaven: Mandag til fredag: 7:00 - 16:45

Fritidshjemmet: Mandag til torsdag 13:00 - 17:00/fredag 16:30 (ofte vil her være nogen fra kl. 11)

Klubben: Mandag, onsdag 13-17/ fredag 16:30, tirsdag og torsdag kl 13-20.

I ferier og på skolefridage er der åbent for alle børn 7-16:56 - læs evt. mere under fanen: ferie og skolefridage

logo

Venteliste til institutionen: Der er p.t. venteliste på Baunegården, ventelisten administreres centralt: Kommunal pladsanvisning, dagtilbud  0-5 år