kommunikation

Kommunikation

På fritidshjemmet ser vi jo ikke jer forældre dagligt - i starten af fritidshjemslivet oftere end når børnene nærmer sig klublivet - derfor kræver det at vi kommunikere ad flere veje.
Til fællesbeskeder til alle på fritidshjemmet, bruger vi Aula overblik, her lægger vi nyhedsbreve, kolonibrev og opslag om forskellige aktiviteter op.
Vi bruger også Aula, når vi skal spøge jer om ferie.
Ellers har vi i dagligdagen fravalgt komme/gå modulet – vi ønsker ikke at skærme skal havde en central placering i vores hverdag – børnene krydser sig selv ind og ud på vores papir krydsliste.
I kan når i melder jeres barn syg eller fraværende til skolen, sætte personale fra fritidshjemmet med som modtager, ellers må I meget gerne ringe, når jeres barn ikke kommer.
Har I brug for at skrive til os, ud over små beskeder via Aula, kan i skrive på mail til  marie.iversen@albertslund.dk.

Vi har også tre Facebooksider, som relaterer sig til Baunegård.
"Vi på Baunegård" er primært en forældredrevet side, hvor man kan dele oplevelser, man har haft med institutionen. Personalet vil en gang i mellem lægge nogen billeder eller måske en lille film op, fra større fælles oplevelser. Informationer som er sendt ud via hjemmesiden, vil nogle gange også blive lagt på Facebooksiden. Men det er ikke stedet for dialog med eller informationer til institutionen eller personalet.
"Baunegårdensdyrepassergruppe" er en Facebookside som dyrepassergruppen benytter. Gruppen er forældredrevet med support fra personalet. På Facebooksiden lægges foderforklaringer, og andre oplysninger om dyrene op. Er man i tvivl om noget med weekendpasningen, kan man også stille spørgsmål på siden, som erfarne dyrepasserforældre eller -personaler vil svare på.
Endelig er der siden "Klub Baunegård" – her orienterer klubben om kommende klubaftner, koloni eller andre arrangementer. Og her kan man som forældre til børn i klubben, eller som ung – hvis man er gammel nok til at havde Facebook – melde sig til klubaften.
Alle vigtige beskeder fra institutionen vil altid komme ud via Aula. Eller I vil kunne læse dem på opslagstavlen på døren for børnehavens vedkommende. Facebook er kun et supplement, på nær i dyrepassergruppen, hvor Facebook er den primære informations kilde.
Alle beskeder om jeres børn vil vi gerne have, at I enten fortæller os, når I kommer, eller I ringer til os. For fritidshjemmet og klubbens vedkommende er det også muligt at sende en besked vi Aula.

Mvh personalet på Baunegård