Pædagogisk tilsyn 2021 - proces i børnehaven

Opfølgning på pædagogisk tilsyn 2021

- Skemaet er udfyldt af børnehaven.

Dagtilbuddets navn: Børnehuset Baunegård, børnehaven

Dato for tilsyn: 15.11.2021

1. Hvad fra tilsynsbesøget vil I give styrket opmærksomhed?

Tilsynet anerkender at vores arbejde med læringsmiljøet i børnehaven resulterer i at den pædagogiske kvalitet er tilfredsstillende i forhold til de opmærksomhedspunkter, som er opstillet.

I opsamlingen fra den pædagogiske konsulents tilsynsbesøg står:

”Under tilsynsbesøget er der nogle steder mange børn og andre steder færre børn, men generelt er der en fin fordeling og børn der er fordybet i lege eller aktiviteter.

Der er en generel fin opmærksomhed og nærvær mellem voksne og børn. Der er voksne der indgår i meget relevante samtaler med børn i mindre grupper og opsøger børn, der ikke helt ved hvad de skal lige nu. Under tilsynet er der ikke voksne der indgår i børnenes lege.”

Vi tager udgangspunkt i den sidste observation, og tager temaet ”voksnes deltagelse i børnenes lege” op personalemøder i starten af 2022 - samt (eventuelt) på vores temadag i børnehaven, lørdag d. 29. oktober. Det vil også blive vendt med bestyrelsen i forbindelse med fremlæggelse af tilsynsrapporten.

1. Hvem skal arbejde med det og hvornår?

Det kommer til at foregå sådan, at vi vil endevende temaet på to-tre efter hinanden følgende personalemøder, for at undersøge hvor meget det rummer af vinkler og tanker.

Om det vil føre til yderlige handlinger afhænger af forløbet.

1. Hvordan vil I tage fat i det (aktiviteter/konkret handling)?

1. Hvilken forskel vil I gerne opnå (som kan ses/mærkes)?

At vi får større indsigt og måske flere handlemuligheder i forskellige aspekter af voksnes deltagelse i børns leg.

1. Opfølgningsmødet om ½ år: Hvordan er det gået med ovenstående?

N.B.: Arbejdet med opfølgning på tilsynet vil vi udarbejde i en sammenfaldende proces med evaluering af vores pædagogiske læreplan for årene 2021-2022 – temaet ”Pædagogisk læringsmiljø”. Der vil blive lavet en samlet besvarelse.

Opfølgning på pædagogisk tilsyn 2021

- Skemaet er udfyldt af børnehaven.

Dagtilbuddets navn: Børnehuset Baunegård, børnehaven

Dato for tilsyn: 15.11.2021

1. Hvad fra tilsynsbesøget vil I give styrket opmærksomhed?

I opsamlingen fra den pædagogiske konsulents tilsynsbesøg står:

1. Hvem skal arbejde med det og hvornår?

Om det vil føre til yderlige handlinger afhænger af forløbet.

1. Hvordan vil I tage fat i det (aktiviteter/konkret handling)?

1. Hvilken forskel vil I gerne opnå (som kan ses/mærkes)?

1. Opfølgningsmødet om ½ år: Hvordan er det gået med ovenstående?